A A A
Menu

Nová platební brána, sleva na správních poplatcích, tichá linka = další zkvalitnění a digitalizace služeb krajského úřadu

Vyřídit téměř vše potřebné přes internet je na Krajském úřadu Moravskoslezského kraje v Ostravě už déle než rok hračka. Úřad nyní udělal další významný krok k tomu, aby si lidé prostřednictvím Portálu služeb mohli své záležitosti rychle a pohodlně dojednat z domu, a zároveň jim to vyšlo levněji. A připravuje další zkvalitnění a digitalizaci služeb.

„Moravskoslezský kraj je prvním krajem v Česku, který nyní zveřejnil své formuláře prostřednictvím Ministerstva vnitra na Portálu občana, a nabízí tak lidem možnost EPODÁNÍ s 20procentní slevou na správním poplatku,“ řekl ředitel krajského úřadu Tomáš Kotyza.

Upozornil, že tyto správní poplatky lze od začátku roku uhradit také prostřednictvím nově vzniklé platební brány. „Nově mohou občané k využití těchto služeb použít také identifikaci prostřednictvím bankovní Identity, která slouží jako nástroj pro bezpečné a zaručené ověření totožnosti uživatele online služeb veřejné správy,“ dodal Tomáš Kotyza.

Krajský úřad Moravskoslezského kraje v Ostravě připravuje další novinku, která usnadní komunikaci s úřadem také klientům se sluchovým nebo kombinovaným postižením - spuštění Tiché linky. „Klienta s tímto postižením vyzvedne na recepci krajského úřadu úředník, který se pomocí tabletu spojí s tlumočníkem do znakové řeči. Ten komunikaci online přeloží nebo ji online přepíše. Umožní to aplikace na rozhraní webových stránek. I lidé se sluchovým postižením tak budou moci bez obav a bez bariér vyřídit vše, co potřebují.

Více informací v tiskové zprávě.